söndag 13 januari 2013

Kurorten

I morse klockan 8:00 kom Maja och hämtade upp mig. Sedan bar det iväg mot Falköping och Mössebergs Kurort. När vi kom dit gick vi och bytte om till bikini för att sedan sätta oss i det ena relax-rummet. Efter en stund var det dags förlig att få massage. Både jag och Maja hade bokat in oss på Hot Stone Massage. Massagen med de heta stenarna var helt underbar och jag njöt varje sekund. Jag rekommenderar verkligen den massageformen. När jag var klar hade Maja redan påbörjat sin massage så jag satte mig i relaxen och läste tills hon kom tillbaka. Det var riktigt skönt att sitta där i badrocken med en gosig filt över sig, med citronvatten i handen och se ut över kurortens utemiljö.

När Maja kom tillbaks flyttade vi oss till den varma bubbelpoolen där vi satt en bra stund och pratade. Vi gick vidare till bastun där vi stannade tills vi knappt kunde andas. Därefter gick vi till det andra relaxrummet och åt frukt och drack smoothie. Sedan blev det bad och bastu igen innan vi packade ihop oss och intog omklädningsrummet för dusch.

Vi avslutade vår vistelse med en brunch på Kurorten. Brunchen var riktigt bra och mycket bättre än vad jag vågat hoppas på innan. Så har ni inget för er en söndag tycker jag att ni ska ta ett besök där. Både SPA-avdelningen och brunchen är båda väl värda ett besök.

Ja dagen har verkligen varit toppen på alla sätt och vis! Det har varit extra mysigt att få dela denna dag med min finfina vän Maja. Vi kan prata om allt och har alltid roligt tillsammans. Ni förstår, med Maja kan man aldrig ha tråkigt, för det händer alltid något när man är med henne. Idag bjöd hon på en riktig vurpa då hon skulle vara lat och gena över en backe vid parkeringen. Ena ringen for iväg och plånboken. Vid brunchen skulle hon vara snäll och hjälpa mig öppna min vattenflaska, vilket slutade med att hennes cola givetvis välte över mig, maten och bordet :) Ja ni förstår, hur kul vi har tillsammans! Här skrattas det hej vilt! Tack för att du finns och för att du just är min vän <3 data-blogger-escaped-br="br">







4 kommentarer:

  1. Nu längtar jag ännu mer till kommande helg efter det här inlägget! :)

    SvaraRadera
  2. Så otroligt lyxigt och skönt det måste ha varit!

    SvaraRadera
  3. Men aaaah vad skönt! Förstår att ni njöt, riktigt avis här :)

    SvaraRadera
  4. jaa, den brunchen är inte att leka med! älskar de amerikanska pannkakorna!

    SvaraRadera