måndag 14 januari 2013

Ta dagen som den kommer

I morse vaknade Molle redan vid 06:35 och jag hoppades att en nappinstoppning skulle få honom att somna om, men icke. Jag hade gärna sovit en timma till, men det är ju trots allt de små cheferna som bestämmer här hemma. För att inte Molle ska väcka Joppe har vi som vanligt stängt in oss i köket, där kan Molle härja fritt utan att störa Joppe. Här har vi redan hunnit med att måla, se på Babblarna, leka med trista McDonalds-leksaker och jag har fått en efterlängtad kopp te.

Idag har vi en lugn, oplanerad och skön måndag framför oss. Vi kommer säkerligen gå runt i våra pyjamasar länge, mysa i soffan till Bolibompa eller en film, äta en mysig frukost tillsammans och bara ta dagen som den kommer.

När Jonas kommer hem från jobbet blir det spinning för mig. Det är alltid skönt att träna på måndagar, det känns som en nystart varje måndag oavsett om jag tränat bra eller inte förgående vecka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar