onsdag 16 januari 2013

Nybakat

Vi är nu mitt i veckan och det känns riktigt bra! I skrivande stund sitter jag i soffan och bara slappar. Joppe är på förskolan och Molle ligger ute i vagnen och sover. Vi har haft en bra start på onsdagen, Joppes lämning på förskolan gick bra och efteråt traskade jag och Molle vidare hem till Maja och Sixten. Vid det här laget förstår ni säkert vad vi gjorde där...Onsdagsfrukost såklart! Maja hade lyxat till det rejält och bjöd på alldeles varmt och nybakat bröd. Brödet var verkligen hur gott som helst, så det receptet måste jag sno och överraska Jonas med. Maja bjöd även på smoothie och ägg, mumsigt! 

Även fast jag just nu njuter av lugnet här hemma så saknar jag ändå mina barns fart och fläkt. Jag längtar tills klockan närmar sig 14 så jag får hämta hem Joppe. Konstigt det där att man kan njuta så av att det är lugnt och tyst och samtidigt längta efter barnens fartfyllda lek, tjoande samt Molles ihållande "maaaaammmma". 




1 kommentar: