onsdag 20 februari 2013

Barnvakt

I morse kom Maja och Sixten hem till oss. Vi brukar ses på onsdagar om vi alla är friska och krya. Vilket vi var idag! När våra vänner kom skyndade jag och Joppe iväg till förskolan. Molle fick vara hemma och leka med Sixten istället. Riktigt lyxigt att slippa dra med Molle till lämningen på förskolan. Eftersom vi har så nära till förskolan, bara 100 m så tänkte jag att jag lika gärna bara kunde ta på Joppe vinterjackan och slippa krångla med en overall som ändå ska av efter 100 m. När vi kom till förskolan stod barnen och fröknarna utanför och väntade på oss. De skulle nämligen gå iväg på gympa och de ville gärna att Joppe skulle följa med idag. Joppe tycker det är lite jobbigt när inte allt är som vanligt och brukar inte alltid uppskatta att gå iväg på promenader eller liknande med förskolan. Men vi gjorde ett försök idag och jag trodde innan att det inte alls skulle gå bra då jag behövde byta ytterkläder på honom också. Ännu ett moment som är annorlunda. Men min lille Joppisen gick med på att byta ytterkläder och ställa sig med de andra och hålla i vagnen när de gick iväg. Det var med lätta steg jag lämnade förskolan, glad över att det gått så bra.

När jag kom hem var det dags för de små att ta på sig ytterkläder och få en promenad. Maja skulle göra ett ärende så jag fick äran att vara barnvakt åt Sixten under tiden. När vi lämnat Maja tog det nog bara en minut innan Sixten somnade gott i vår vagn. Lagom till att vår runda var över var Maja klar. Sixten sov fortfarande så barnvaktandet klarade jag av bra. Väl hemma igen åt vi god frukost och jag och Maja hann prata en hel del eftersom Molle och Sixten lekte så bra tillsammans.

En riktig mysig förmiddag tack vare våra fina vänner!

Bilder från kameran kommer ikväll, nu får ni nöja er med bilder från mobilen. 

Hörs senare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar