tisdag 19 februari 2013

Underbara barn

Snart är det dags att krypa ner i sängen och säga godnatt. Vi har haft en riktigt bra tisdag! Så det är med ett leende på läpparna jag snart säger godnatt till denna dag. Dagen började lika bra som den slutade, den började med snälla barn som myste tillsammans i morse i soffan, för att sedan stänga in sig i Molles rum och leka snällt med varandra. Jag kunde med gott samvete sitta utanför i soffan med en kopp te, frukost och läsa tidningen. Inget krångel när vi skulle iväg till förskolan, overaller, mössor, vantar och skor gick på utan protester. Väl framme vid förskolan studsade Joppe in glad på avdelningen innan jag och Molle hann komma in. Med en perfekt lämning gick jag och Molle vidare till Öppna Förskolan, där ni redan vet att vi hade en riktigt mysig och rolig stund. Molle somnade i vagnen på vägen hem och sov ända tills jag hade hämtat Joppe på förskolan. När jag och Joppe kom ut från förskolan slog han upp sina blå. 

Joppe hade haft en riktigt bra dag på förskolan, han hade varit mer framåt än vad han brukar vara, pratat mer och varit på ett strålande humör. Hur härligt är det inte att höra det? Joppes härliga humör genomstrålade resten av dagen och det smittade av sig på Molle som också var på toppenhumör hela dagen. Jag och barnen har lekt hela eftermiddagen och barnen älskar verkligen när jag är med och leker med dem. Vi firade även vår glada tisdag med glass, kolasås och strössel. När Jonas kom hem från jobbet åkte jag och Joppe till ICA och handlade. Joppe blir alltid stolt när han får hjälpa till och att komma iväg och handla tycker han är toppen. Handlingen tog lång tid idag eftersom vi skulle storhandla och jag min klant hade givetvis glömt listan. Det blev därför en hel del spring fram och tillbaka. Det slutade med att jag ringde Jonas för att fråga vad jag glömt att köpa och det visade sig att jag endast hade glömt två saker. Inte illa! Så vi skyndade snabbt och slängde i det sista innan vi for hem. 

Vad skönt det är när vissa dagar flyter på så bra. När man slipper vara helt slut, tampas med trots, behöva ta djupa andetag och säga "nej", "sluta".  Det är bra att dessa bra dagar finns, de gör att jag lätt glömmer av alla de tuffa dagarna och på så vis har kraft och ork att möta morgondagen. En morgondag som jag i förhand inte har en aning om hur den kommer att börja/sluta...

Glada glassiga barn:






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar