onsdag 27 februari 2013

Dumma hosta

Onsdag idag och här hemma lever barnen rövare. Joppe var lite hostig igår och framåt kvällen blev hostan värre och inatt har han hostat mycket, därför får Joppe vara hemma med mig och Molle idag. Han är inte snorig, har ingen feber och allmäntillståndet kan man inte klaga på. Men den där dumma hostan smyger sig ofta på Joppe. Hur vi ska fördriva tiden idag har jag inte en aning om, men ut måste vi i alla fall. Redan nu far barnen runt som små tokar och har svårt att aktivera sig. Själv får jag inte vara med utan barnen säger "hejdå mamma" direkt när jag närmar mig. Jag har försökt att ha lite målarverkstad men den idén ratade de direkt. Min lösning blir därför en promenad ute, kanske stanna till och mata änderna eller lek på lekplats. 

Annars händer det inte så mycket idag. Jag och barnen ska passa på att låna mina föräldrars stora badkar så de kan få plaska lite och bada. Sen när Jonas kommer hem från jobbet ska jag åka iväg några timmar till Katedralskolan för PIM3 examination/diplomering. Sen blir det tv-kväll för hela slanten, härligt!


Joppe i måndags

3 kommentarer:

  1. Nedrans hosta som stör sömnen :(
    Hoppas ni får en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Inge roligt med hostan! Vi blir bättre och bättre här hemma. Vilket är skönt!! Kraaaam

    SvaraRadera
  3. Så jobbigt med hostan! Max har haft hosta till och från sen jul. Är så jobbigt. Han hostar dock mest på morgonen och inte på natten.

    SvaraRadera