onsdag 27 februari 2013

En dag tillbaka

Igår morse ringde jag Öppna Förskolan för att se om jag och Molle fick plats på rytmiken. Det fick vi så jag och Molle lämnade Joppe på förskolan och traskade vidare för att möta upp Maja och Sixten. Molle var mycket mer framåt på Öppna Förskolan igår, han tog för sig direkt och gick in och lekte. Senast var han lite mer avvaktande innan han släppte mig. Rytmiken uppskattade Molle även igår, dock kom han ihåg att bilarna och traktorerna var i samma rum så några gånger gick han iväg och lekte med dem. Men i det stora hela uppskattade han att få vara med på rytmiken. Vi stannade kvar och lekte lite efteråt och passade även på att ge barnen lite mellis innan vi gick vidare. Vi tog då sikte på COOP för att titta på årets bokrea. Jag tyckte tyvärr inte att bokrean var så bra i år som den brukar vara (syftar på barnböckerna). Men jag får nog ge den en chans till och gå till lite fler ställen. 

När Jonas kom hem från jobbet hämtade Maja upp mig och vi styrde vidare mot Skövde. Lite eftermiddagsshopping och fika stod på schemat. Alltid kul och definitivt välbehövligt. Jag passade på att handla lite gratis tack vare Wrapp och kom då hem med ett par solglasögon, kallingar till Joppe och en tvålpump. Jag köpte även två likadana t-shirts till barnen som de kommer matcha fint tillsammans i vår/sommar. 


Att åka rutschana är roligt tycker Molle. 
Särskilt roligt är det när man kan klättra upp själv och åka ner själv.






1 kommentar: