onsdag 27 februari 2013

En rörig dag

Jag och barnen har haft en bra men rörig dag. Både Joppe och Molle har varit på sina busigaste humör, rivit ner saker, kastat leksaker och dragit ut en massa saker. Att gå runt här hemma och se alla saker som ligger utspridda precis överallt får mig att bara vilja lägga mig i sängen, stänga dörren och bara blunda. Men istället har jag plockat precis hela dagen. Till vilken nytta? Joppe som aldrig har kastat leksaker och rivit ner saker har på något sätt börjat härma Molles beteende och blir helt plötsligt ett år. Tillsammans blir de ännu värre och nästan triggar varandra till att kasta/riva ner ännu mera. Ja idag har det verkligen varit en rörig dag.

Sen har vi Joppes hosta, som jag inte alls förstår mig på. Igår kväll hostade han så han nästan kräktes och vaknade hela tiden  av att han hostade så mycket. Därför var det självklart att han skulle få stanna hemma idag. Men hör och häpna, idag har han inte hostat en endaste gång här hemma. Och då menar jag verkligen att han inte har hostat alls. Nattningen var hostfri och än så länge sover han gott sedan två timmar tillbaka utan att ha hostat. Hur kan hostan komma så fort och vara så intensiv för att bara vara i mindre än ett dygn? Mycket konstigt enligt mig. Men vi alla är glada över att den verkar vara borta och förhoppningsvis väljer den att inte komma tillbaka på ett bra tag. Igår kväll väckte Joppe både sig och Molle hela tiden eftersom han hostade så hemskt. Stackarn! Så inatt kanske vi alla kan få sova gott...hoppas kan man i alla fall...

Bilderna nedan är från i förmiddags då vi var ute och lekte:


Molle blir överlycklig när jag tar fram hink och spade. 
Tänk att det kan vara så roligt att lägga snö i en hink, för att sedan vända hinken upp och ner och börja om igen.




Joppe i fullt ös, att kasta snöbollar är väldigt kul!

1 kommentar:

  1. Barns sjukdomar är verkligen som du säger ibland ett stort frågetecken. Hoppas han klarar sig utan hostan ett tag nu <3

    SvaraRadera