måndag 11 februari 2013

Lite frisk luft har aldrig skadat

Morgonens inlägg som innefattade kurering inomhus, handling och spinning, blev det inget med alls. Direkt efter jag publicerade inlägget fick jag sms från Sara som undrade om vi ville ta en promenad tillsammans med dem. Lite frisk luft har aldrig skadat, så därför tackade vi ja direkt. Vi beslöt oss för att ta en promenad ner till Hindsbo för att mata änderna. När änderna var mätta och brödet var slut gick vi vidare till lekplatsen där Alfred och Joppe fick leka av sig. Vi passade även på att fika där innan vi traskade hem igen. Det är så smidigt att träffas och ses ute när barnen är lite krassliga (fast pigga) och det märktes på både Joppe och Molle att de uppskattade att få komma ut. 

På eftermiddagen har vi däremot kurerat oss med innelek, sångstund och film. Jag hade planerat att åka och storhandla och träna när Jonas kom hem men det fick jag ställa in då Jonas behövde jobba över. Istället blev det att laga ihop en middag bestående av lite smått och gott vi hade hemma. Det fick bli bacon, hamburgare och skivade potatisar i ugn. Barnen pillade i sig rätt bra med mat, vilket var bra då de inte ätit så bra de senaste dagarna. 

Just nu sitter jag här med datorn i knät, bloggar och kikar på Familjen Annorlunda. Barnen sover och än så länge har inte Joppe hostat mycket alls. Hoppas på att han får en hostfri natt så han får sova bort hostan. Jonas har flytt hem till Marcus, för han var själv hemma då Petra och Charlie är i Fjällbacka och gottar sig. 

Hörs imorgon!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar