fredag 29 mars 2013

Avslagen cola

Igår kväll när barnen hade somnat åt jag och Jonas mysmiddag bestående av oxfilé, sötpotatis och rödvinssås. Hur gott som helst! Lagom till att vi ätit klart maten och godisskålen var slut hörde vi att Joppe vaknade och spydde. Klockan var då 21:30 men sedan dess har det varit lugnt. Joppe har sovit bra inatt och endast vaknat av att han har varit törstig. Jonas sov inne hos honom medan jag fick sova själv i dubbelsängen. Molle gjorde dock mig sällskap vid 05:10 då han valde att ta morgon. Tidig morgon för oss alltså. Jonas och Joppe låg och sov till 8 iaf. Men Jonas hade haft svårt att sova inatt så han var trött när de steg upp.

Status på Joppe då. Han är betydligt piggare, vill dricka hela tiden, vill äta chips och är mycket gladare. I morse när han vaknade var han dock jättearg. Han kastade saker och låg på golvet och skrek. Anledningen till utbrotten var att han inte fick dricka så mycket som han ville. Jag och Jonas ville att han skulle ta det lugnt och dricka lite åt gången på en tesked. Men det ville inte Joppe! Jag vet själv hur törstig jag var senast jag hade magsjuka. Vatten var det jag tänkte på precis hela tiden. Men nu har han accepterat att han får dricka lite åt gången och än har det inte blivit något bakslag. Jag håller mina tummar stenhårt för att han är "frisk" nu.

Barnens mormor och morfar har precis varit här och lämnat påskpresenter till barnen. Barnen blev så glada och Joppe sken verkligen upp. Jag hade planerat att köpa påskpresenter till barnen igår men då Joppe blev sjuk blev det inget handlat. Därför kändes det skönt i hjärtat att de fick uppvaktning ändå.

Hoppas ni andra mår bra och har fått.en bra start på påskledigheten!

1 kommentar:

  1. Gott att han piggnat till! Hoppas verkligen ni andra klarar er <3
    Och förstår honom så!!! Vet själv hur törstig man är..

    SvaraRadera