lördag 30 mars 2013

Påskafton

Om ett par timmar har det gått 48 timmar sedan Joppe spydde senast. Jag plussar alltid på minst ett dygn till för att vara på den säkra sidan. Än så länge har vi andra klarat oss utan minsta symtom. Har vi turen på vår sida den här gången kanske? Än vågar jag inte hoppas för mycket.

Idag har jag städat bort sjukan förhoppningsvis. Jonas tog en långpromenad med barnen så jag kunde städa effektivt. När de kom hem var jag nästan klar. Bara köket, toaletten och golvmoppningen var kvar. Medan jag städade klart fick övriga familjemedlemmar se på film. Nu har vi ett skinande rent hem och det känns riktigt skönt.

Joppe mår som vanligt förutom att aptiten inte har kommit tillbaka. Mat har han inte ätit sedan i onsdags kväll. Han vill endast ha vatten, oboj och pepsi. Vi har lyckats få i honom lite popcorn och nachochips men det är ju ingen direkt mat. Men för en liten stund sedan började han prata om att han ville ha "hambullare" så vi gjorde ett försök med Mc Donalds. Till en början flyttade han bara runt på stripsen och hamburgaren på tallriken. Men efter typ 15 minuter började han äta sakta och försiktigt på ett strips och sakta men säkert hade han plötsligt fått i sig nästan hela den lilla påsen. Det är tur Mc Donalds finns ibland. Hoppas aptiten stannar kvar nu för han är så liten och tunn om den lilla magen.

Påskafton idag då, tyvärr med inställda planer. Den årliga Påskparaden i stan fick vi hoppa över i år likväl kvällens påskmiddag med vänner. Riktigt tråkigt! Men vi gör det bästa av påskaftonen ändå, med barnfilm, godis och en massa mys.

Ni får nöja er med mina mobila blogginlägg för tiden till att redigera kort, starta datorn osv hinns/ orkas inte med just nu.

Glad Påsk!



1 kommentar:

  1. Usch vad tråkigt Linda, så synd när det får påverka mysiga traditioner. Här har det också varit sjukstuga och jag ligger däckad i hög feber än, så himla tråkigt och värdelöst.... Hoppas ni andra klarar er! Hälsa alla, kram

    SvaraRadera