fredag 1 mars 2013

Första dagen i mars

Mars månad är här, en månad som jag hoppas kommer att bli riktigt bra. Den här månaden fyller Joppe 3 år, Molle börjar förhoppningsvis förskolan och jag börjar då jobba. En månad som innebär både roliga saker och väldiga omställningar för vår familj. Jag hoppas mars bjuder på härligt vårväder så vi kan tillbringa mycket tid ute, leka på lekplatser och premiärgrilla. Jag hoppas även på mysiga fikastunder med vänner, vinkvällar och middagar. Mars ska bli en bra månad!

Vi började vår morgon med en frukost/fika på Nockes med Maja och Sixten. Att gå och fika själv med mina två barn är inte det lättaste. Men barnen skötte sig faktiskt riktigt bra, mycket bättre än jag tidigare förväntat. När barnen började få myror i brallan flyttade vi oss närmre lekhörnan så Joppe, Molle och Sixten kunde leka lite. Påklädningen av ytterkläder när vi skulle gå hem var mindre rolig, Joppe skrek och vägrade och Molle bara sprang iväg. Det är då man önskar att man inte alls befann sig inne på ett café. Jag trodde att jag hade varit smart som tog på barnen termobyxor istället för overall, för att underlätta påklädningen på Nockes. Men Joppe vägrade ha termobyxorna på sig inne och Molle kunde inte gå bra med sina så de fick tyvärr åka bra. Typiskt när man tror att man ligger steget före...Hur som helst så var det mysigt att få komma hemifrån en stund och få fika lite.

Hoppas ni har en fin fredag!


Joppe, Molle och Sixten fikar. 


Hela fikagänget


Joppe och Molle leker inne på Nockes


Syskonen Lundberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar