torsdag 7 mars 2013

Mors lilla

Sitter just nu hemma och väntar på att bli upphämtad av Carro. Vi ska åka hem till Sara på klädesparty (morslilla.se). Det ska bli kul att se de kläderna för jag har aldrig varit på en visning av dem. Barnen åkte iväg med Jonas till hans föräldrar. Tanken var att jag också skulle följt med och att vi skulle cyklat dit. Men barnen krånglade vid middagen så klockan blev alldeles för mycket. Istället blev jag lämnad med disk och tvätt här hemma. Skämt åsido, Jonas sa faktiskt att jag bara skulle ta det lugnt och strunta i att göra i ordning. Så kunde han greja när barnen lagt sig. Men om han känner mig rätt så vet han att jag inte kan sätta mig förrän allt är i ordning. Nu är allt klart och jag sitter här i soffan och gör minsta möjliga.

Det känns faktiskt nästan lite kusligt tyst här hemma. Jag kommer inte ihåg senast jag var alldeles själv hemma. Oftast är barnen hemma, åtminstone ett barn, och om inte barnen är hemma så är Jonas hemma i alla fall. Kusligt tyst som sagt, men riktigt skönt.

Hoppas ni har en mysig torsdagskväll och att ni är laddade inför veckans bästa dag imorgon, FREDAG!

1 kommentar: