torsdag 7 mars 2013

Sol inne - Sol i sinne

Alltså jag bara ÄLSKAR solen och är så glad över att den skiner så härligt idag. Idag är jag lite extra glad över att jag städade igår för idag vill jag bara vara ute och ha det gott. Jag och Molle följde Joppe till förskolan. Joppe skulle på grupp och gå ut på promenad för att besöka en lekplats/fokus. Jag är så glad över att han uppskattar promenaderna med förskolan. Det märks verkligen att han trivs så bra där. Jag och Molle gick hemåt men valde att stanna ute i trädgården och leka lite. Vi tog även fruktstunden ute på fårskinnet på trappan. Solen skiner alltså så härligt på vår trapp så där blir det ofta både fika och fruktstunder. När vi satt där på trappan och åt frukt hörde vi barnröster och förstod direkt att det var Joppes grupp som var på väg till Fokus. Jag och Molle fick snabbt gömma oss bakom bilen så inte Joppe skulle se oss. Ville absolut inte riskera att Joppe såg oss, det har en tendens till att inte alltid bli så bra. Han var så söt min lille Joppisen där han gick hand i hand med fröken. Efter lite frukt i magen tog vi en skön promenad, jag var säker på att Molle skulle somna eftersom han vaknade redan 09:20 men icke. Han var klarvaken under hela promenaden så vi gick in när vi kom hem igen.

Snart är det dags att börja med lunch och sen vila för Molle, därefter är det dags att hämta Joppe. Hoppas barnen vill stanna ute och leka i eftermiddag efter vi hämtat Joppe, för det vill garanterat jag. Då blir det fika och förhoppningsvis väljer solen att stanna kvar och skina på oss. Jag håller tummarna stenhårt för att det ska bli en solig helg. Vi har inget direkt planerat i helgen så då kanske vi kan passa på att göra lite härliga utflykter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar