onsdag 6 mars 2013

Inskolning

Kvällen är här och jag ligger nerbäddad i sängen med datorn i knät och tv:n på. Just nu kikar jag på Sveriges Mästerkock och sen blir det Greys. Perfekt att ha egen tv-kväll varannan kväll. Måndagar och onsdagar har jag mina tv-kvällar och ligger då i sängen medan Jonas har sina ps3-kvällar i soffan. De övriga kvällarna ser vi oftast på film tillsammans.

Det är nu även bestämt när Molle ska börja på förskolan. Tisdagen den 2 april börjar inskolningen. Jag kan fortfarande inte förstå att min lille bebis ska börja på förskolan och att jag ska börja jobba. Men som tur är har vi 4 veckor kvar, så nu gäller det att ta vara på tiden. Det känns både spännande, roligt, tråkigt och lite ledsamt att mammaledigheten snart är över. Jag hoppas att Molle kommer att trivas bra på förskolan och att det inte blir allt för många tårar. Det är svårt att veta hur Molle kommer att reagera. Med Joppe var jag ganska säker på att han skulle gilla att vara där och att inskolningen skull gå bra. Men med Molle har jag ingen direkt känsla för hur det kommer att gå. Han är framåt och tar för sig samtidigt som han är mycket mer gosig och kramig än vad Joppe är. Molle gillar att vara nära och vill gärna att jag eller Jonas ska vara med. Det återstår att se helt enkelt...





Bilderna ovan är från i eftermiddags. 
Joppe ville måla (inte ofta det händer) och då gäller det att ta vara på tillfället och snabbt plocka fram målarlådan. Molle ville naturligtvis också måla.

3 kommentarer:

  1. Både spännande & vedmodigt gissar jag! Vet du vilken förskola/skola du placeras på än? :)

    SvaraRadera
  2. Men jisses!Han föddes ju precis! <3 ; )
    galet vad fort tiden går.Tänk att han ska börja på dagis!
    Men han kommer greja det galant så klart!
    Jag lider nästan mer med dig...<3 Minns första dagarna när Victor började.
    Jag stod o storgrinade på utsidan,medans han stormtrivdes o (uppenbarligen) bara tyckte det va skönt att bli av med mig... snyft.
    Fantastiskt fina killar har du vännen!
    O alltid så underbara bilder på dem!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Ingen aning faktiskt... men bör ju vara större chans att de har öppet på en helg! Du kanske kan ringa kommunen o fråga?

    SvaraRadera