måndag 25 mars 2013

Påskveckan är här!

Idag är det måndag och påskveckan är här! En perfekt vecka med fyra dagars jobb för Jonas följt av fyra dagars ledighet. En kort arbetsvecka och en lång helg är inte helt fel. Det här är även sista veckan på min riktiga mammaledighet. Nästa vecka börjar inskolningen för Molle på förskolan och veckan därpå är det dags för mig att börja jobba igen. Hur fort går tiden egentligen!?! Joppe ska gå till förskolan imorgon och på onsdag men är ledig på skärtorsdagen. Först tänkte jag ha hemma Joppe hela veckan, men det blir oftast mer trassligt än bra för Joppe att vara ledig för många dagar på raken. Joppe har alltså två dagar på förskolan innan det är dags för lillebror Molle att börja på samma förskola och samma avdelning. Det ska verkligen bli intressant att se hur det kommer att bli. Hur kommer Joppe reagera när Molle och jag helt plötsligt stannar kvar? Hur kommer Molle reagera när det är dags att stanna kvar och jag lämnar förskolan? 

Men nu har vi några dagar kvar att njuta av mammaledigheten och de dagarna måste vi göra det bästa av. Vi börjar veckan (måndagen) med att ha en lugn och skön dag, vi ska inte göra något speciellt idag utan bara ta det lugnt. Imorgon eller på torsdag ska vi träffa Josefine och hennes barn och på onsdag ska jag, Molle, Maja och Sixten till Skövde för att shoppa och luncha. Imorgon kväll blir det ett besök i Källby för att gå på en Pomp De Lux visning. Det är jag och Maja som ska åka dit och vi är bjudna av Josefine. Härliga dagar framöver!


Morgonlek i Molles rum

Bygga torn är roligt och Joppe är noga med att det ska vara rakt

1 kommentar:

  1. ha ha ha det är likadant här!Victor älskar sina klossar!O jädrar vad det ska pillas o rättas till!
    KRAM fina

    SvaraRadera