onsdag 27 mars 2013

Snart ett nytt kapitel i vårt liv

Onsdag morgon och här vaknade barnen tidigt. Det har blivit tidigt det senaste och sen Molle slutade med sitt vällingmål på natten har han velat vakna oftast mellan 06:00-06:30. Joppe som har varit en riktig sjusovare och som jag har fått väcka på morgonen har också börjat vakna vid 06:30. Vissa dagar sover han länge men oftast blir det tidigt där med. I och för sig är det ganska bra att de har ställt om och vaknar tidigare då det snart är dags för förskola för dem båda.

Tänk att det är mindre än en vecka kvar tills Molle börjar sin inskolning. På tisdag är det dags och det är både med glädje och sorg vi börjar våra "nya" liv. Det kommer att bli en stor omställning för vår familj. Jonas omställning blir minst förändrad då han enbart kommer få börja hämta barnen på förskolan några dagar i veckan. Men för barnen blir det den största omställningen. De ska vara på förskolan fem dagar i veckan och lämnas där till frukost (senast 8). Två dagar slutar de tidigt, på tisdagar och fredagar. Annars kommer de gå runt 8-16 tre dagar i veckan. Jag håller mina tummar stenhårt för att denna omställning kommer att bli bra. Att vi alla kommer att vara glada och trivas med vårt nya "liv". Jag kommer garanterat att sakna mitt mammaliv, all tid med barnen och med våra vänner. Men jag tror det kommer bli bra, jag tror jag kommer att uppskatta allt mycket mer. Tiden med barnen kommer att vara ännu mer värdefull och hemmet en plats att längta till.

Idag har vi en nästintill hostfri Joppe. Vilket vi är jätteglada över. Men hur fungerar den här hostan egentligen? Vissa dagar hostar han så att han nästan kräks för att dagen därpå inte hosta alls. Mycket konstigt! Joppe har sovit gott hela natten utan minsta hostning så han får gå sin sista dag på förskolan innan påskledigheten. Det blir även Joppes sista dag själv, för nästa gång vi ska dit ska även Molle med. Ett helt nytt kapitel i vårt liv...



2 kommentarer:

  1. Känns verkligen som vi byter liv ja! :) Vemodigt & spännande på samma gång, antar att det känns likadant för er :)

    SvaraRadera
  2. shit!Redan sista veckan?Galet vad fort tiden går...Lilla stora Molle liksom!
    Men det kommer så klart att gå jättebra!Trist bara att börja jobba nu när våren är på ingång!<3 Massa kramar

    SvaraRadera