tisdag 5 mars 2013

Vår i luften

Idag har inte solen visat sig lika mycket som den har gjort de senaste dagarna. Men då och då har solen tittat fram och värmt skönt. När jag och Molle gick för att hämta Joppe på förskolan tittade solen fram och det var verkligen vår i luften. Det luktade till och med vår. Jag tog bara vinterjackan på Molle eftersom han har åkpåse i vagnen sen la jag även ner en jacka till Joppe så han slapp dra på sig overallen för de 100 m hem. 

När vi kom hem ville varken Joppe eller Molle gå in. Joppe ville dricka festis ute sa han och ordet festis kan Molle så han började genast gapa och peka mot dörren. Jag skyndade snabbt in och hämtade festis och fårskinnet. Sen satt barnen på trappan och kollade på bilarna som körde förbi och drack festis. När fikat var slut fick de leka en liten stund ute innan vi gick in, de hade ju bara tunna byxor på sig så jag ville inte att de skulle bli kalla. Att byta om till overaller hade inte alls gått, det hade slutat med ledsna barn och en slutkörd mamma. 






1 kommentar:

  1. För första ggn ser jag faktiskt lite likhet hos bröderna - på din tredje bild! :)

    SvaraRadera