måndag 8 april 2013

Första dagen

Morgonen startade lite väl tidigt, eller rättare sagt alldeles för tidigt här hemma. Molle vaknade redan vid 05:15 för välling och ny blöja men ville inte somna om. Joppe hade växtvärk inatt och var ledsen över att han hade ont i fötterna. Perfekta förutsättningar för en dag på förskolan och första dagen på mitt nya jobb, eller inte. Fördelen med att gå upp tidigt var att vi inte alls behövde stressa till förskolan. När klockan var runt 7-tiden var vi klara med allt och kunde leka innan det var dags att ta på oss ytterkläderna och lugnt traska iväg till förskolan. Joppe invigde sin nya ståbräda på enkelvagnen, toppbetyg från både mig och Joppe. Joppe hoppade med glädje upp på den och var stolt som en tupp när vi gick iväg. 

Lämningen på förskolan gick bra. Joppe var väldigt glad över att äntligen få gå till förskolan och for runt som bara den där inne. Molle var lite mer avvaktande och ville nog gärna följa med mig när jag gick. Men det gick bra och jag kunde gå hem och hämta bilen med lätta steg.

Min första jobbdag har varit lång, rolig, innehållsrik och jag har fått mycket information att ta in. Det känns som om detta kommer att bli bra!



Mina sötproppar på väg till förskolan i morse

2 kommentarer:

  1. Duktiga killar som tagit förändringen så bra! :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gick bra! Hoppas att det gått lika bra idag. :)

    SvaraRadera