torsdag 11 april 2013

Tiden

Som ni antagligen har märkt har det inte varit mycket aktivitet här i bloggen på några dagar. Anledningen är att tiden inte finns, tiden räcker helt enkelt inte till. Från tidig morgon till sen kväll är det fullt upp. Det har blivit långa dagar på jobbet då det är mycket att sätta sig in i nu i början. Men det är roligt som tur är! När jag har kommit hem har det blivit lek och mys med barnen innan det är dags för dem att sova. När barnen har somnat vid 19:00 har jag flyttat ut i köket för att förbereda morgondagen. I helgen ska jag strukturera upp mitt schema och planering ordentligt så det blir en bra fördelning på allt som ska göras. Det ska bli skönt, jag är en sådan person som mår bäst av att veta vad som ska göras och när det ska göras. Med det menar jag inte att jag inte kan vara flexibel för det kan jag det också. 

Jag har hand om lämningarna på förskolan varje dag då jag börjar jobbet senare än Jonas. Jag är glad över att jag aldrig behöver lämna dem tidigare än 07:30-07:45. Jonas hämtar barnen varje dag utom på tisdagar, då det är min tidiga dag. Både Joppe och Molle uppskattar att gå till förskolan på morgonen och det går väldigt smidigt. Joppe är helnöjd över att han har fått en ståbräda och hoppar snabbt upp på den på morgonen när vi ska iväg. Molle har inte varit direkt ledsen när jag har lämnat dem på förskolan men när jag ska gå säger han också hejdå, fast inte till mig utan till personalen där. Så helst skulle han nog vilja följa med mig, men han accepterar att det inte går. Det känns otroligt skönt för mig att lämningarna går så bra hittills. Det skulle vara tungt att åka till jobbet och veta att Molle (eller Joppe) var ledsen och att jag inte skulle få träffa dem förrän många timmar senare. Bakslag kommer säkert att komma, men jag hoppas på milda bakslag. 

Nu ska jag kolla över morgondagens schema, innan jag ska krypa ner i sängen och slappna av. Imorgon är det fredag! Fredag innebär kort dag på förskolan för mina små då Jonas slutar tidigt. Jag hoppas att jag kommer hem i skaplig tid också så jag får krama Joppe och Molle extra länge imorgon. Vi ska även fira min underbara mamma som fyller år. 

1 kommentar:

  1. Vilken omställning! Nu får ni verkligen NJUTA av helgen! <3

    SvaraRadera