måndag 15 april 2013

Helgen är över

Helgen är över och jag önskar så att den kunde varit åtminstone en dag längre, ja i alla fall den här helgen. Jag har saknat mina barn väldigt mycket i veckan och det är en stor omställning att gå från att vara mammaledig till att jobba väldigt mycket. Helgerna är numera ännu mer värdefulla. Måndag idag och jag ska alldeles strax packa ihop oss för att traska iväg till förskolan. Barnen går sin längsta dag idag 07:45-16:15, jag lämnar och Jonas hämtar. Jag kommer nog inte hem förrän någon timma senare så det blir dessvärre inte mycket tid med barnen idag.

Igår strukturerade jag upp mitt arbetsschema så nu har jag lite mer koll på vad som ska göras och när det ska göras. Det är mycket att sätta sig in i nu i början och därför är det skönt att ha bra koll på det mesta. Jag ska försöka jobba på bra idag och få mycket gjort så jag kan åka hem tidigt imorgon (min tidiga dag). Tisdagar är min och barnens mysdag eftersom jag slutar redan efter lunch. Underbart att få hämta hem barnen så tidigt, hela jag ler när jag tänker på det. 
Men än är vi inte där! Först ska vi ta oss igenom denna långa måndag och förhoppningsvis får vi alla en bra start på veckan. 

Ha en fin måndag!

2 kommentarer:

  1. Ha en strålande måndag! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Jag kan tänka mig att det blir en rejäl omställning. Jobbar du heltid eller mindre?

    SvaraRadera