söndag 21 april 2013

Lördagsutflykt

Igår morse vaknade vi till klarblå himmel och strålande solsken. Jag beslutade direkt för att avboka spinningen och istället föreslog jag att vi skulle åka till Mössebergs Djurpark med barnen. Jonas och barnen nappade direkt på min idé och jag skickade även iväg ett sms till Sara och frågade om de ville följa med. Sara och Astrid skulle till Lidköping men Hans och Alfred ville gärna följa med, vilket vi blev glada för. Vid 09:15 mötte Hans och Alfred upp hos här utanför och vi åkte vidare mot Falköping. Barnen hoppade snabbt ur bilarna och började springa mot djuren och lekplatsen. 

Vi hade en toppendag på Mössebergs Djurpark. Vi hade strålande solsken, klarblå himmel och fick mycket frisk luft. Vi fikade, lekte på lekplatserna och träffa olika djur. Barnen skötte sig riktigt bra och vi alla hade en härlig dag. Vi avslutade utflykten med att besöka McDonalds för lunch innan hemfärd.


Joppe och Alfred fick snabbt spring i benen, de ville både leka på lekplatsen och hälsa på djuren


De började med att leka på den ena lekplatsen


 Joppe matade hästen med hästgodis som Hans och Alfred hade med sig


Barnen spanar in getterna


Så söt


Vi hann även med att fika och för en gång skull var det Joppe som både fikade mest och längst


Alfreds kakor var goda


Jag och mina älskade barn


Molle lekte också på lekplatserna och var så nöjd över att få vara med Alfred och Joppe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar