onsdag 22 maj 2013

Det behövs inget extra

Idag har det varit en bra dag trots att det inte har hänt något speciellt. Jobbdagen gick fort och jag kom hem i skaplig tid (om man nu kan kalla 17 för skaplig tid?). Vi har lekt, sett på film, varit hos mina föräldrar och ätit god rabarberpaj. Ibland behövs det inget extra för att en dag ska bli riktigt bra. Ibland räcker det med att allt flyter på bra utan en massa hinder på vägen.

Imorgon är det redan torsdag och jag slutar jobbet vid 15:30. Jag ska försöka vara så effektiv jag bara kan så jag kan komma ifrån redan då. De få dagar jag har möjlighet att komma hem i tid, vill jag gärna göra det. Jag känner att jag har alldeles för lite tid med barnen och därför vill jag passa på när jag har möjlighet. Lektionerna är redan planerade och förberedda som tur är. Jag gillar att ligga före i planeringen och mår mycket bättre av att inte behöva stressa.

Tyvärr kan jag inte bjuda er på några bilder idag för jag bloggar via mobilen och Bloggers app ger fruktansvärt dålig kvalité på bilderna. Dagens diss! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar