torsdag 23 maj 2013

En glass på stan

På vägen hem från jobbet idag såg jag att jag hade fått sms av Petra. Hon och Charlie ville ta en glass på stan med oss. Petra har skickat några sms om glass det senaste men hon har alltid lyckats pricka in de dagarna då jag jobbar sent. Men idag lyckades hon få in en fullträff. Jag och Jonas kom hem ungefär samtidigt och gick och hämtade barnen tillsammans. Jag älskar att hämta barnen från förskolan och få se deras ansikten skina upp när de ser mig. Jonas har annars oftast hand om hämtningarna medan jag har alla lämningar på morgonen. 

Det blev som sagt glass på stan och även lek på lekplats. Det var kul att träffa Petra och Charlie, vi ses alldeles för sällan nu när vi jobbar båda två. När jag och barnen kom hem blev det lite lek i trädgården i väntan på att maten skulle bli klar. 

Imorgon är det äntligen fredag och jag ser fram emot en härlig helg med mina fina killar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar