fredag 24 maj 2013

Helgen är nära

Nu är helgen riktigt nära. Fredagen är här och jag är som vanligt trött men fredagsglad. Snart ska jag och barnen traska iväg till förskolan och sedan sätter jag mig i bilen och åker mot jobbet. Det är verkligen fullt upp här hemma på morgonen. Det är många moment som ska hinnas med innan jag och barnen är klara. Trots att jag tycker att jag ofta ligger i god tid med allt så blir jag lika förvånad varje morgon då jag tittar på klockan och inser att vi vid det här laget borde vara nere och ta på oss ytterkläderna. Samma visa varje morgon! [att jag aldrig lär mig?!?!]. Men jag kommer alltid i tid till förskolan och jobbet så jag måste vara bra på att lägga i en högre växel. 

Apropå morgon och lämning. Det är ett under att man orkar med dessa stressiga mornar. Att alltid vara den som lämnar barnen är ganska påfrestande ibland. Det är jag som varje morgon är ansvarig för att barnens tänder är borstade, lämpliga kläder (efter väder) är på,  välling/liten frukost och sysselsättning. Inte nog med det så ska ju även jag se någorlunda ut, få lite frukost i magen och se till att få med allt som ska med till förskolan. När man tror att man har läget under kontroll och är grymt nöjd över att man hann klart med allt med en halv minuts marginal så lyckas det alltid komma någon oväntad överrumpling. Såsom en bajsblöja, en gömd snuttefilt eller upptäckten av att kläderna helt plötsligt har fått ett glas mjölk över sig. 

Men nu är det fredag och idag ska vi försöka klara marginalen med en minut. Därför måste jag sluta skriva och istället avsluta med att önska er en trevlig helg!

Och ett hipp hipp hurra till Moster C som fyller 25 år idag!!! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar