tisdag 7 maj 2013

Dumma tänder!

Igår eftermiddag fick jag och Jonas ett samtal från förskolan att Molle hade feber. Jag tittade på min mobil precis innan mötet men då hade jag inte fått något samtal. En timma senare tittade jag på mobilen igen och då såg jag att förskolan hade ringt för nästan en timma sedan. Jonas hade varken ringt eller skickat sms till mig så jag blev helt stressad. Skickade snabbt iväg ett sms till Jonas och frågade om förskolan ringt till honom. Det visade sig att de hade gjort det och att barnen redan var hämtade och hemma. Jonas hade skickat sms till mig direkt men glömt att trycka på "skicka". Då kunde jag tack och lov pusta ut. Molle hade oturligt nog fått feber och var hängig. Jag tror det beror på tänderna han har fått/håller på att få. De fyra hörntänderna är nästan helt uppe och två nya tänder sticker upp. Molle har haft lite ont i munnen under helgen och har inte velat äta så mycket. Han har även ogillat att borsta tänderna, vilket han annars inte har något emot alls. När Jonas kom hem tog han tempen på Molle, tempen visade 38,6 och när jag kom hem var den uppe i 39,2. Efter lite mer alvedon och ipren på kvällen så lyckades febern gå ner och han kunde somna gott i sin säng. 

Vi får dela på vabben idag. Jonas får jobba en stund på morgonen för att sedan komma hem och byta med mig. Jag behöver vara i skolan eftersom jag har nationella prov med några elever samt att vi har besök från Tanzania. Som tur är slutar jag tidigt och kan förhoppningsvis åka hem direkt och byta av med Jonas så han kan åka och jobba igen. Men först ska jag mysa med mina sötproppar nu innan det är dags att sätta sig i bilen och åka mot jobbet.


Lilla Molle (bild från i söndags)

1 kommentar:

  1. Usch det är så otäckt/stressande att missa när de ringer!
    Hoppas Molle blir bra snabbt igen <3

    SvaraRadera