tisdag 7 maj 2013

Sol sol sol

När jag kom hem från jobbet hade Molle fått hög feber igen. Han låg i soffan och vilade medan Joppe och Jonas såg på film. Han var slö men direkt när alvedonen började verka blev han piggare och ville inte alls ta det lugnt. Jag beslöt mig därför för att ta med barnen ut på en promenad. Joppe behövde definitivt sysselsättas och en promenad med vagnen var lagom sysselsättning för Molle. När vi kom hem ville varken Joppe eller Molle gå in. Joppe började genast att leka ute och hämtade fram en massa uteleksaker. Molle satte sig på filten på gräsmattan och började leka han också. Eftersom vädret var ljuvligt och barnen på gott humör bestämde vi oss för att vara ute en bra stund. Vi åt mellis ute på filten, fikade, lekte och städade uteleksakernas förvaringslåda. 

När Molle började visa tecken på att bli trött och slö igen gick vi genast in. Det var dags att förbereda middagen och Molle satt snällt med och hjälpte mig med matlagningen. Lagom till middagen kom Jonas hem och kunde äta med oss. Han jobbade över eftersom han fick vabba på förmiddagen när jag var på jobbet. Molles feber gick inte upp under kvällen utan låg på 37,5. Vi får se hur natten blir, förhoppningsvis går inte tempen upp. Oavsett så kommer jag att vara hemma och vabba imorgon. Även fast Molle kanske inte har feber så är inte allmäntillståndet på topp. Givetvis får Joppe också vara hemma imorgon. Jag håller tummarna för att vi får en feberfri onsdag med strålande solsken och glada barn.




Bilder från vår eftermiddag

1 kommentar: