tisdag 28 maj 2013

Ensam nattning

Snart dags att släcka lampan och pussa Jonas godnatt. Men först passar jag på att skriva några rader här. Jag och barnen har varit själva hemma nu i eftermiddag/kväll. Jonas har nämligen jobbat över och åkte sedan direkt till golfträningen. Jag och barnen passade på att duscha tillsammans för att sedan mysa i soffan innan det var dags för nattning. Nattningen blev inte alls som jag hade hoppats. Jag nattade Molle först, precis som vi brukar att göra. Men till skillnad från hur det brukar vara så somnade han inte direkt efter vällingen. Istället stod han upp i sängen och grät. Detta medförde tyvärr att stackars Joppe fick natta sig själv. Fy vad hemskt det kändes. Jag sprang in till honom då och då för att säga att jag kommer snart. Men sista gången jag var inne hade han somnat med boken över ansiktet. Nackdelen med att inte vara två vid nattningarna. Hoppas att inte Joppe kände sig övergiven bara.

Imorgon är det onsdag och vi är då i mitten av arbetsveckan. Det är då endast 15 dagar till skolavslutningen varav 10 skoldagar. 

God natt!


Mina älskade killar tidigare idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar