fredag 10 maj 2013

Klämdag

Idag är det fredag och Molle har ingen feber än så länge. Vi håller tummarna för att den inte kommer tillbaka heller. Idag är det en klämdag och jag har lov. Perfekt att kunna vara hemma med barnen en dag som denna. Jonas hade mycket att göra på jobbet så tyvärr får vi klara oss själva idag. Vädret ser än så länge ut att vara riktigt fint, sol och blå himmel. Hoppas det håller i sig så vi kan tillbringa stor del av dagen ute idag. Vi har verkligen fått två utebarn, de älskar att vara ute och är oftast på väldigt bra humör när vi är ute. När vi är inne blir det ganska mycket tjafs och bråk. Joppe ska absolut ha de leksakerna som Molle har, det puttas, brottas och busar. Däremellan leker de bra men för mycket tid tillsammans inomhus brukar sluta med tårar. 

När Jonas slutar jobbet idag ska jag nog ta en sväng förbi Stadt där de har öppet hus med POMP de LUX. Jag tycker de har jättefina kläder och förhoppningsvis kanske det blir lite handlat där idag också. Jag har byxor till barnen därifrån och är väldigt nöjd med dem. Har jag tur får jag eventuellt med mig Maja och Petra, då blir det ännu roligare. Efter öppet hus blir det fredagsmys, alltid lika uppskattat här hemma. Både hos stora och små. 

Glad fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar