söndag 5 maj 2013

Muig och kalasig söndag

Söndagen har bjudit på kosläpp och kalas. Hade tänkt bjuda på många fina bilder från kosläppet men då kameran saknade minneskort var det inte så lätt att fota. Så går det när man är lat och ber Jonas packa ner kameran. Att jag aldrig lär mig! Hur som helst så hade vi en mycket mysig förmiddag på Uddetorp med kosläpp. Vi tog en promenad dit tillsammans med Petra, Marcus och Charlie samt Hanna och Svante. Vi fikade, tittade på kalvarna, fåren, lammen, traktorerna och givetvis kossorna som skuttade av glädje.

Båda barnen somnade i vagnen på vägen hem. Trötta efter en tidig start (varför ska de vakna så tidigt, 5:30?!?) och en fartfylld förmiddag. Med lite sömn (för barnens del) och lunch i bagaget åkte vi vidare på kalas för barnens kusin Jonathan som fyllde 1 år. Minneskortet var tack och lov med då. Jag lär mig av mina misstag, åtminstone för stunden. Men då klockan är på tok för mycket kommer bilderna upp imorgon.

Nu säger jag godnatt och sov så gott!


Joppe spanar in fåren



I väntan på kosläppet


Charlie mumsade kanelbulle


Glada kossor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar