lördag 4 maj 2013

Värdefulla helger

Hur skönt är det inte med helg!?! Hur skönt som helst! Helgerna har alltid varit betydelsefulla här hemma men sedan jag började jobba är de ännu mer värdefulla. Igår när jag kom hem från jobbet (senare än tänkt som alltid) mötte Jonas och barnen mig utanför och vi tog direkt en promenad upp mot stan för att besöka biblioteket. Barnen tycker det är roligt att gå loss bland alla böckerna och blir alltid lika förvånade när de upptäcker att det finns flera böcker av samma sort.

När vi kom hem igen blev det fredagsmys i form av pizzakväll tillsammans med Moster C och Patrik. Barnen fullkomligt älskar hämtpizza! Aldrig förr har jag sett dem äta så mycket som de gör när vi köper hem pizza. När barnen var i sina sängar, nattade och i drömmarnas land blev det filmkväll för oss övriga. Sune i Grekland blev det! Lite otippat val men en film man såklart måste ha sett. Patrik överraskade och hade varit och köpt godis medan vi nattade barnen.

Lördag idag! Jonas åkte iväg till golfbanan vid 6 på morgonen. Sjukt! Men är man intresserad av en sport som är så tidskrävande får man starta i god tid på morgonen. Jag och Jonas vill nämligen få så mycket tid som möjligt med barnen när vi väl har helg och är lediga. Vi missar tillräckligt mycket tid med dem på vardagarna då det är jobb och förskola.

Trevlig helg önskar vi er alla!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar