tisdag 11 juni 2013

Dagen som gick i ett

I morse hade jag lyxen att vakna innan barnen. Jag hann till och med att göra i ordning mig och äta frukost i lugn och ro innan de vaknade. Eller rättare sagt innan jag fick gå in och väcka dem. Barnen hade nog säkert kunnat sova en bra stund till för de var riktigt trötta. Trots att det inte blev så mycket morgonmys i soffan så var båda barnen glada, samarbetsvilliga och ville gå till förskola. Inne på förskolan fick jag både pussar och kramar av barnen innan de ropade hejdå och vinkade. Sådana lämningar älskar jag! 

Tisdagar innebär kort arbetsdag och det var lika glada barn jag fick med mig hem som jag tidigare idag lämnade. Vi stannade ute i trädgården och lekte och åt mellis. Det är så otroligt skönt väder och det är verkligen sommar. Jag hoppas att det här vädret kommer att hålla i sig nu i sommar. Det hade varit riktigt härligt med en riktig varm och solig sommar. 

Nu ikväll har jag varit på vår/sommarfest med mina elever. Klassföräldrarna hade anordnat en jättemysig och rolig kväll med brännboll och efterföljande fikastund. Vi fick blommor och många kramar från eleverna. När jag kom hem var det dags att förbereda inför morgondagen, bakning och letande av utklädningskläder stod på programmet. Först nu har jag sjunkit ner i soffan, trött men glad över en väldigt bra tisdag. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar