måndag 10 juni 2013

Trötta barn

Vilken jobbig nattning vi hade med barnen igår! När klockan var 21:00 hade varken Joppe eller Molle somnat. Vanligtvis är barnen trötta vid 19:00 oavsett om det är helg eller vardag, men igår vet jag inte vad det var med dem. I och för sig sov Molle längre än vad han brukar på vilan men Joppe (som Jonas säger INTE hade sovit middag) borde ju varit trött och somnat. Därför har vi idag två jättetrötta barn som sitter med mig här i soffan och eftersom det är måndag är det förskola och jobb som gäller. 

Igår eftermiddag efter vi hade varit på Blomberg lämnade jag av resten av familjen hemma och åkte vidare till Skövde för lite shopping. Det är väldigt sällan jag åker och shoppar själv men det är rätt skönt faktiskt. Jag gick i affärerna och strosade, shoppade shorts till mig och barnen, två klänning till mig, prydnadskuddar till soffan och lite annat smått och gott. Målet var att hitta en klänning att ha på skolavslutningen på torsdag men det var lättare sagt än gjort. Hittade många fina klänningar men antingen fanns inte min storlek eller så var det helt fel färg/mönster på klänningarna. Så nu står jag här utan klänning, men det är ju inte torsdag än....

Bilder från igår:



1 kommentar: