lördag 8 juni 2013

God morgon helgen!

Igår morse fick vi äntligen möjlighet att sova en hel natt här hemma. Joppe brukar väldigt sällan krångla på nätterna men Molle brukar vakna och vilja ha välling och ofta ha svårt för att somna om. Gissa vem som krånglade istället då? Jo Jonas! Mitt i natten vaknar jag av att Jonas kastar sig på mig och drar mig i armen. Jag blev livrädd och trodde att det hade hänt barnen något. Det visade sig att Jonas drömde att Molle ramlade ner och skulle då rädda honom. Tack för den älskling! Det slutade med att det tog över en timma innan jag kunde somna om. Men tack och lov chockade Molle även med att bjuda på "sovmorgon", klockan 06:40 vaknade han. Oftast vaknar han vid 05-05:30. 

Även idag bjöd Molle på sovmorgon, vad har hänt liksom? 07:30 vaknade han och Joppe vaknade några minuter innan. Jag och Jonas hann till och med vakna innan barnen, vilket är väldigt ovanligt här hemma. Vad händer idag då? Jo Jonas är iväg på golftävling och jag och barnen har tagit en lugn morgon. Vi satt och åt frukost länge och nu leker barnen med duplo. Det är kul att se Joppe leka rollekar med duplo-djuren/människorna. Han är annars inte så mycket för att leka rollekar. Jag och Molle fick däremot inte vara med, så vi får titta på istället. 

Kram till er 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar