måndag 17 juni 2013

Stängningsdag

Idag är det stängningsdag på barnens förskola så Jonas är föräldraledig idag. Jag kan inte vara hemma då jag både har HLR-utbildning, avtackning och möte med min nya chef. Blir en lång jobbdag för min del idag, men snart är det sommarlov och semester. Jag toklängtar efter semester och det ska bli så skönt att äntligen få mer tid tillsammans med barnen. Jag kommer som minst vara ledig i sex veckor, vilket känns toppen. 

Igår förmiddag kände både jag och Jonas att vi behövde hitta på något med barnen. Vi beslöt oss efter många om och men (samt olika väderleksrapporter) att åka till Falköping för att gå på Mössebergs Djurpark. Barnen blev eld och lågor så vi fick snabbt packa in oss i bilen och i alla hast slänga med lite köpekakor och festis. Väl framme på Mösseberg fick barnen snabbt spring i benen och skyndade sig mot djuren. Både Joppe och Molle tycker det är kul med djur, men Joppe är extra glad när vi åker iväg för att se på djur. 


Katten "Sotis" är alltid lika populär


Molle spanar in alla djuren och gör läten till de flesta


Joppe klappar hästen


Molle vågade inte klappa hästen


Joppe: "Titta Mamma! Stora bocken Bruse och mellanbocken Bruse.


Givetvis blev det även lek på lekplatserna


Gungeligung


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar