måndag 17 juni 2013

Det som var så bra...

Jag har alltid varit glad och nöjd över att våra barn oftast somnar så bra på kvällarna. Men sen någon vecka tillbaka har det ändrats helt. Förut somnade både Joppe och Molle direkt efter nattningen klockan 19:00. Men nu somnar de inte förrän närmare klockan 21:00, vilket är alldeles för sent. Det går ju an när det är semester men inte när det är förskola dagen efter. Imorgon ska barnen dessutom gå längre än vanligt eftersom jag jobbar på mitt nya jobb imorgon. 

Med tanke på att våra barn somnat tidigt nästan varje kväll så har det inneburit att jag och Jonas haft hela kvällarna "lediga". Jag har då haft tid till att planera lektioner, rätta matteböcker och ändå haft tid till att se på film med Jonas. Men nu när de somnar så sent hinner jag nästan bara att plocka i ordning och sen är det dags att lägga sig. 

Nej nu ska jag krypa ner i sängen och ha "planeringsmöte" med min andre hälft. Här ska det planeras inför den kommande semestern. En jobbdag kvar, sen många veckors semester för min och barnens del. 

Bilder på Molle från lördagens kalas:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar