lördag 24 augusti 2013

Vi gillar helg!

Vad skönt det är med helg! Jag mår så bra av att vi alla är tillsammans och nu när både jag och Jonas arbetar heltid blir helgerna ännu mer värdefulla. Barnen var så glada över att de inte skulle till förskolan i morse när vi vaknade. De mår allra bäst av att få ta det lugnt på morgonen, mysa i soffan länge och strosa runt i sina pyjamasar. En stressfri morgon är skönt både för de små och för oss. 

Idag fick barnen vara med sin farmor och farfar en stund medan jag och Jonas åkte iväg och kikade på de nya tomterna som kommunen hade visning på. Det nya området ser riktigt fint ut och jag älskar att det är lite utanför stan samtidigt som det är nära till både centrum, skola och barnens förskola. Både jag och Jonas har länge varit sugna på att bygga hus, trots att vi bor väldigt bra där vi bor nu så är drömmen en stor enplansvilla med öppen planlösning. Om det blir en dröm eller verklighet får tiden utvisa...

Lördagskvällen spenderades på lekplatsen. Barnen var mycket nöjda över sina föräldrars beslut och föräldrarna var mycket nöjda med att komma hemifrån (där det var både brottning och kuddkrig). Efter lekplatshänget gick vi hemåt och bädda ner oss i soffan och kikade på film och mumsade popcorn. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar