måndag 19 augusti 2013

Lyckliga barn

Måndag morgon och alldeles strax ska jag och barnen gå iväg till förskolan. Jag har en väldigt trött Joppe som sitter lutad mot mig i soffan. Han somnade inte förrän efter klockan 21 igår och då blir han givetvis väldigt trött när han måste gå upp tidigt på morgonen. Inte nog med att han somnade sent, han fick även växtvärk inatt och låg och hade ont typ hela natten. Uppskattningsvis tror jag bara att Joppe har sovit drygt 4-5 timmar inatt, vilket känns hemskt . Därför känns det inte alls bra att lämna honom på förskolan idag. Olyckligtvis går de långdag idag, från 07:20-16:30. Men förhoppningsvis kommer barnen in i sina rutiner snart så det blir lite tidigare kvällar och lite piggare barn på mornarna. 

Förra helgen hade vi Moster C och Patrik här och barnen är verkligen så glada och lyckliga då. De fullkomligt avgudar och älskar dem. Molle har pratar mycket om "Ajjo" (Carro) förra veckan och Joppe pratar om att han vill åka till "Carro och Patriks hus". Lyckligtvis kommer Moster C hem till oss på tisdag och stannar tills på onsdag. Jätteroligt tycker vi och barnen lär bli överlyckliga.


Förra helgen åkte jag och barnen samt Moster C och Patrik till Stellas Lekland


Molle har blivit så stor nu att han gärna klättrar överallt och åker rutschkanorna. Här klättrar han med Moster C.


Patrik och Joppe är på väg upp till rutschkanorna.


Klossbygge


Hoppa studsmatta är ganska kul det också. Men Joppe föredrar att klättra och åka rutschkana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar