söndag 18 augusti 2013

Den försvunna tiden

Söndag kväll är här, ljusen är tända och vi sitter här och bara tar det lugnt. Det är först nu som jag har haft tid att starta datorn och sätta mig ner och gå igenom lite kort och blogga. Tiden räcker verkligen inte till. Barnen har gått en vecka på förskolan men har inte riktigt kommit tillbaka till de vardagliga rutinerna än. De är vakna ganska länge om kvällarna, vilket innebär att jag och Jonas inte får någon direkt kväll. Den lilla tid som finns om kvällarna är nästintill obefintlig. 

Imorgon är det dags att börja jobba på "riktigt". Jag har i och för sig jobbat hela veckan som varit men 
det är imorgon som det är skolstart för eleverna. Barnen ska även börja förskolan lite tidigare imorgon bitti eftersom jag börjar jobba tidigare på morgonen än förut. Men kläderna ligger framme i små högar och det mesta är förberett så förhoppningen är att vi ska hinna i tid till både lämning och jobb. 

I morse hade vi våra fina vänner över på söndagsfrukost. Det var alldeles för länge sedan vi sågs över frukost så det var extra kul att de kunde när vi frågade. Lekglada barn och frukostglada vuxna är en härlig kombination. Nu hoppas vi på många frukostdejter i höst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar