måndag 31 oktober 2011

Tidsomställning


Igår var verkligen den längsta dagen på mycket länge. Både jag, Joppe och Jonas var trötta i stort sett hela dagen och jag tyckte att timmarna gick så långsamt. När klockan var 17 ville Joppe gå och lägga sig, vilket hans hemska föräldrar inte godkände. Istället fick vi busa, leka och bada, ja göra det mesta för att förhindra att han skulle somna.

I morse vaknade han på tok för tidigt, vilket resulterade i en trött Joppe på förskolan. Och nu ikväll var det likadant, det vill säga att han var trött tidigt och ville sova. Men vi lyckades hålla honom vaken ikväll också. Nu hoppas jag bara att han kan sova gott hela natten och förhoppningsvis vakna runt 07:30 imorgon. Ja man kan ju alltid hoppas i alla fall...

Imorgon bitti ska jag och Joppe till MVC för en kort kontroll, endast blodprov samt urinprov. Något som jag måste kolla varje vecka på grund av havandeskapsförgiftningen jag hade förra graviditeten. Sen så ska vi mysa hemma innan det är dags för förskola och jobb. Imorgon jobbar jag bara mellan 11:30-16:00, ska bli skönt med en kort dag.

Nej nu väntar sängen! Natti Natti!

2 kommentarer:

  1. ja de är galet med tidsomställningen, speciellt för de små...de fattar ju inte de liksom. här har de ändå funkat förvånansvärt bra denna gång...klart att de är lite kämpigt men olle får godkänt ;-)
    nu du är de november å de drar ihop sej till bf...härligt!! tack för senast, kram

    SvaraRadera
  2. Nej det blir verkligen konstigt för de små, när man äntligen fått in en rutin som fungerar kommer klockan och ställer till det :-( Jag hade tur i går att dom var lättroade och höll sams, men så var dom väl så trötta att dom inte orkade annat ;-)

    Sv; Nästa gång vi ska iväg ska jag testa ert duplo trick, håll tummarna :-)

    SvaraRadera