tisdag 29 november 2011

Sömntuta och nattuggla

Molle han sover, sover, sover och sover. Ja, det gör han i stort sett hela tiden förutom när han äter, bajsar och kissar. Jag kommer inte alls ihåg att Joppe sov så mycket i början, men troligtvis gjorde han väl det. Man glömmer bort lätt, trots att det inte var så länge sedan.

Något som verkligen stämmer på Molle är att han har samma dygnsrytm som i magen. Molle for runt som bara den i magen när jag skulle lägga mig på kvällarna runt 22:30 och så kunde han hålla på en bra stund. Det håller i sig kan jag lova för direkt när jag går och lägger mig nu om kvällarna så vaknar Molle och är pigg och glad. Han har därmed inte alls samma planer som sin mamma, han vill minsann inte sova utan spänner upp sina små mörka ögon så mycket han kan och tittar på mig. Det är som om han försöker att slå sina "hur-länge-orkar-jag-hålla-mig-vaken-rekord" för han vill gärna vara vaken allt längre och längre för varje kväll som går. Igår slog han sitt rekord och var vaken i 2 timmar utan att blunda en endaste gång, föruom lite blinkningar då.

Sammanfattningsvis kan man säga att Molle är en riktig sömntuta på natten, morgonen och fram tills på kvällen, för att sedan förvandlas till en nattuggla sent på kvällarna. Tack och lov så sover han gott på nätterna vår sömntuta.

Dagens sömntuta

2 kommentarer:

  1. Än en gång: Han är så himla söt!! Noah var precis likadan, fast hans vaken period började oftast så fort Wilmer somnade. Det var som att han visste att han skulle få vår fulla uppmärksamhet under ett par timmar :-)

    SvaraRadera
  2. Så söt han är! Jag minns att Joppe sov jämt :) hihi jag va ju lite avis på det...

    SvaraRadera