söndag 29 januari 2012

Vår söndag so far

Vår söndag började tidigt, Molle vaknade och var hungrig vid 06:00 och efter att Molle precis somnat om så vaknade Joppe. Så det var bara att gå upp och starta dagen. Jonas tog hand om barnen medan jag grejade i köket inför vår söndagsfrukost. Klockan 09:30 kom våra kära frukostvänner och plingade på dörren, ja eller nästan alla...Petra kom sent som vanligt ;) Idag bjöd vi på en frukost bestående av nybakta frallor (som Maja och Jonas hade med sig), ost, gurka, pastrami, rökt korv, juice, kaffe, te samt vit chokladgratinerad mango, kiwi, banan och hallon. Vi hade en mysig söndagsfrukost, precis som vanligt!

Efter frukosten åkte jag och Maja iväg till Lidköping för lite snabbshopping. Maja ville in på Rydéns och köpa en kjol och jag ville spana in Rydéns Kids för att bland annat köpa ett par svart tights till Joppe från Villervalla. Givetvis så fanns de inte i hans storlek, men jag frågade personalen där och det stod i datorn att det skulle finnas ett par i hans storlek. Men tyvärr hittade de inte dem. Typiskt! Jag älskar Villervallas tights och de svarta som Joppe har används väldigt flitigt. Har nog ett par svarta i varje storlek typ. Hur som helst så skulle de få in fler snart, så de skulle ringa mig då.

När jag kom hem från snabbshoppingen sov båda barnen, så jag passade på att greja lite här hemma. Sen när Joppe vaknade åkte vi och köpte lat-mat från McDonalds. Skönt att slippa stå vid spisen och Joppe älskar mat ifrån McDonalds så det passade bra.

4 kommentarer:

  1. Ja, ibland gör man sina små fynd :)

    Mysigt att äta lååång söndags frukost, det har vi njutit av idag också. Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  2. Har ställt frågan förut utan svar, provar igen :) vart kommer erat köksbord och stolar ifrån? Fina!

    SvaraRadera
  3. Mysfrukost och latmat! En perfekt kombination :-)

    SvaraRadera
  4. Galet urplockat på Rydéns när det gäller villervalla. Finns aldrig den storlek man vill ha. Och det roligaste är att dem nyss fått in massor. Basplagg och det där rosa randiga och rutiga. Och ändå redan ur plockat.

    Gillar också dem tightsen. För det är liksom ett mellanting mellan leggings och mjukisbrallor. Jag gillar dem bättre på M än T. För dem sitter liksom inte tajt som leggings. Hittade du något annat och shoppa?

    SvaraRadera