torsdag 1 mars 2012

Status just nu

Status här hemma: Joppe är lämnad på förskolan och jag och Molle ska nu bege oss till MVC för efterkontroll samt cellprov. Jag kan säga som så att jag INTE ser fram emot det. Men men det är ju för en bra sak i alla fall och det ska bli skönt att få det gjort. Men att sitta i en gynstol är inget jag längtar efter direkt. Jag är i alla fall glad över att jag kunde få efterkontrollen och cellprovet samtidigt, vilket innebär en gång i gynstolen istället för två.
- - -

Jag har ju glömt att berätta lite om vad vi gjorde igår eftermiddag:
Igår när Jonas slutade jobbet skyndade jag och Joppe oss ut för att leka i det fina vädret. Jonas och Molle stannade hemma och lagade mat istället. Jag och Joppe körde med hans Bobby Car men efter en stund tröttnade han och jag visste inte riktigt vad vi skulle hitta på istället. Öppnade garaget för att se om det fanns något kul att leka med där och såg genast min cykel. Så Joppe fick hoppa upp i cykelsitsen där bak och sedan trampade vi iväg. Joppe var jätteglad och ville att vi skulle cykla mer och mer och mer. Till slut ringde Jonas och frågade vart vi var, maten var då klar för länge sedan. Så det var bara att trampa tillbaka hem igen. Joppe blev väldigt ledsen när han inte fick cykla mer, och skrek "Mamma ykla, sitta där" om och om igen. Gullunge!
Joppe i full fart på sin Bobby Car
En arg och ledsen Joppe som vill cykla mer

2 kommentarer:

  1. Hoppas allt går bra!!!! :) Vi vill träffas snart! Var för länge sen nu!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det gick bra på MVC.
    Förstår att han tyckte det var tråkigt att åka hem när han hade fått åka cykel som var så roligt. :) Lillen då...

    Hoppas ni får en mysig fredag!

    SvaraRadera