onsdag 18 april 2012

Morrn Morrn!

Onsdag morgon är här och jag och barnen ligger i soffan och myser till bolibompa. Snart ska vi följa Joppe till förskolan och sen ska jag och Molle till BVC för 5-månaderskontroll samt vaccination. Jag hoppas att Molles viktkurva har stigit och att han gått upp mer än han hade sist. Vi har varit duktiga med att ge honom gröt men mindre duktiga med att ge honom ersättning. Ersättningen har vi halkat efter lite med eftersom jag inte kan ge honom den, han blir jättearg och vägrar ta flaskan. Jonas kan ge honom men eftersom han jobbar så blir det inte så ofta som Molle kanske behöver. Om Molles viktkurva inte har blivit bättre idag så får jag verkligen ta tag i ersättningen och vägra ge honom bröstet. För öka i vikt vill jag givetvis att min lille goding ska göra.
Molle morgonmyser

5 kommentarer:

  1. Sötnosen! Jag hade samma probem med Melvin, han var bara knappa två månader när jag inte kunde amma mer efetrsom han inte ökade i vikt, han var däremot såpass hungrig att han tillslut ratade bröstet helt och ville bara äta ersättning trotts att han älskat att ligga och äta vid bröstet tidigare, så jag hade bevisligen på tok för lite mat. Hoppas verkligen Molle gått upp nu, för det är inte kul att hålla på att oroa sej för barnens vikt hela tiden. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. När började ni ge Molle gröt? Vi har pratat om att introducera något nu när hon är tre månader men jag tycker det är för tidigt och vill gärna att hon ska vara liten bebis ett tag till. Det där med ersättning känner jag igen jag provade en gång och det funkade inte alls men sen när sambon provat har det gått super!

    SvaraRadera
  3. Jessica andersson18 april 2012 kl. 10:13

    Gröt är ju bättre än inget ;-) du ska se att han säkert gått upp bra!
    Skulle gärna ses nån dag när ni har tid i ork ;-)
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Lilla Molle då! Vi hade samma problem fastän M bara var 11 dagar när jag tvingades sluta amma..
    Det som funkade när det var jag som skulle mata (men då var han ju yngre än vad Molle är nu och gick att "lura" mer) var att klena lite bröstmjölk på sugdelen av flaskan. Ja la honom till bröstet och gav flaskan som smakade bröstmjölk i början :) Plus att vi blandade i all min mjölk (jäkligt mkt!) som inte gick åt då jag slutade amma, och

    SvaraRadera
  5. Noomi vägrade flaskan tills hon va nio månader men eftersom hon inte hade problem med vikten o min mat räckte till försökte vi nog inte så hårt heller, blir ju mer om man måste liksom! Lycka till :)

    SvaraRadera