måndag 30 april 2012

Vad händer?!?

Bara för att jag skrev ett inlägg igår om Joppes trotsperiod så har han varit en ängel idag. Hela morgonen och förmiddagen har han varit världens snällaste och goaste kille. I morse låg han och myste med mig och Molle i sängen, kramade och pussade oss och vi hade en riktigt mysig morgonstund.

Eftersom vi har ett helt fantastiskt väder idag också skyndade vi oss ut direkt efter vi ätit frukost och gjort iordning oss. Vi tog först en liten promenad till lekplatsen vid vattentornet där vi stannade och lekte medan Molle sov i vagnen. Efter en stund sa jag till Joppe att vi skulle gå vidare och då springer han fram till vagnen och klättrar upp. Men HALLÅ stoppa tiden!!! Det är ju nu du ska skrika och kasta dig i sanden och vägra sätta dig i vagnen! Men icke, snäll och nöjd satte han sig i vagnen och vi kunde gå vidare. Vi gick då till lekplatsen vid Bågen, där Joppes favoritrutschkana finns, röret. Där träffade Joppe lite förskolebarn som lekte och han började leka med dem. Även där var han glad och nöjd precis hela tiden. När jag sa att vi skulle gå hem lyssnade han inte utan fortsatte glatt att leka. Men när jag lockade honom med sin vattenflaska och clementin hoppade han genast upp i vagnen. Men HALLÅ stoppa tiden!!! Det är ju nu du ska gå fram till din mamma och kasta clementinen i sanden och sen bryta ihop för att den blev smutsig och för att du inte vill gå hem. Jaja jag är i alla fall helnöjd med vår förmiddag och jag är så glad över att jag inte har behövt bli arg eller höja rösten en endaste gång.

En glad liten 2-åring på lekplatsen idag

3 kommentarer:

  1. Haha!! Blev så full i skratt när jag läste ditt inlägg. Igenkänningsfaktorn är såååå hög!
    Jag har varit inne här lite titt som tätt då jag är kollega med er vän Annki i Karlstad, och hon pratar så gott om er. Jag har en son som blev två år 20 april, så jag känner ju verkligen igen mig i så mycket du skriver. Detta tvåårs-trotset alltså! Jösses...hur ska man fixa när det mastodonta treårs-trotset kommer sen då?!! ja det är för mig en gåta, haha!
    Men va underbart att ni haft en härlig dag med glada miner!

    Ha en trevlig valborg!
    Lina i Karlstad

    SvaraRadera
  2. HURRA FÖR JOPPE! Va glad jag är för din skull, och avis! Här har Melker skämt ut mig för alla öborna med sina utbrott och tom. hans tålmodiga farfar gav av en djup suck förut ;)

    SvaraRadera
  3. härligt med en bra dag!! va fin lekparken vid vattentornet verkar va nu...de va den inte på den tiden ja bodde där!!!
    trotsen är ju tokjobbig...har två trotsiga barn här kan ja säga!! puh va tufft de är å samla sej å försöka att inte bli arg...går absolut inte att va lugn varje gång!! De klarar inte ja å precis som du skriver...de är ju bäst att man är lugn men hur lätt är de liksom?! de jobbiga med 2 års trotsen är att de kanske inte alltid kan verbalt uttrycka sin ilska på samma vis som när de är äldre, men å andra sidan förväntar man sej mer av en 4 åring...lite mer förståelse för att man inte alltid får som man vill lksom!!! ja var tid har sin charm å sina jobbiga duster!! spännande!!
    ha en bra 1 maj!! mösseberg snart tycker ja...

    kram

    SvaraRadera