tisdag 26 juni 2012

Söndag i Fjällbacka

I söndags vaknade Joppe upp pigg, glad och feberfri. Han var säkert inte sjuk utan det var nog tänderna som spökade eller om det eventuellt var en effekt av alla hemska myggbett han har fått. Stackarn fick riktigt stora bölder av myggbetten, precis sådana myggbett som jag får. Värst var nog det han hade under ögonbrynet, hela ögat var svullet på lördagen och söndagen.


Molle och Joppe morgonmyser i sängen och kikar Youtube


Hur som helst så bestämde vi oss för att åka en liten sväng, så vi åkte till Tanum Strand för att kika på den nya Sport Shopen de byggt. Den var verkligen enorm och där inne fanns det ett lekland och utanför en jättefin lekplats. Vi gick en snabbis inne i affären men kom konstigt nog ut tomhänta. Det var alldeles för mycket folk så jag orkade inte ens kolla/shoppa. Vi hade tur när vi gick ut för Joppe lyckades missa att se leklandet där inne, där det var helt fullproppat med barn. Vi får åka dit och leka någon dag när det är lite färre barn. Istället lekte vi en bra stund på lekplatsen utanför där det fanns en mycket rolig "rutschkana", eller rättare sagt en skateboardramp, men Joppe tyckte minsann att det var en rutschkana.



Joppe åker rutschkana på skateboardrampen

Molle var trött och satt och myste i vagnen i sin fina Fjällbacka-tröja

6 kommentarer:

  1. Hej! Linda
    Läste att Joppe och även du får hemska effekter av myggbett och jag undrar om du provat Aleo Vera Gelly mot detta. Det är ren Aloe Vera från plantan och lindrar mycket effektivt på myggbett (insektsbett). Är även bra mot skärsår, rivsår, brännskador både från sol och ugn, blåsor i mun mm. Vi brukar säga "allt som är rött, blött, kliar och svider". Vill du så skickar jag gärna några provpåsar till dig.
    Hälsn Lisa Hallberg ( kompis med Annki i Karlstad)

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är supernyfiken på nya sportshopen! :)

    SvaraRadera
  3. Å jag blev nyfiken på aloverakrämen:) var kan man köpa den?
    Alltid lika kul att läsa vad ni har för er och du tar så fina kort Linda! Även jättekul att se barnens superfina kläder. Har en IPhone fråga till dig men den tar jag på sms:) Kram!

    SvaraRadera
  4. Ang. Aloeveran så är vi oberoende återförsäljare. Men ni kan gå in och titta på min hemsida myaloevera.se/lisahallberg där kan ni läsa om produkterna. Min shop fungerar inte som de ska (än) men där står min mail och funderar ni över något så är det bara att höra av sig. Finns det mycket intresse av produkterna kommer jag gärna till skara och har en visning. Kan även skicka produkter om någon vill ha! Hälsning Lisa

    SvaraRadera
  5. Hej Lisa! Annki pratade om att den Aloeveran var så bra. Vill du får du jättegärna skicka prov. Jag och Joppe får verkligen jättehemska "bölder" av myggbetten som kliar något fruktansvärt. Jobbigt för Joppe som blir ledsen av myggbetten. Så om det finns något som hjälper är vi väldigt tacksamma och beställer gärna från dig. Hälsningar Linda

    SvaraRadera
  6. Jag skickar prover till dig Linda! Ha en bra dag! Hälsningar Lisa

    SvaraRadera