onsdag 27 juni 2012

Tillbaks till vardagen

Nu har jag berättat för er om vår midsommarhelg och nu är vi tillbaka i vardagen igen.
Därmed är vi även tillbaka i mer aktuella blogginlägg.

Igår vaknade vi upp vid 08:30 och jag blev genast glad över att solen sken in genom fönstret. Jag är så trött på det regniga vädret vi har, så det var välbehövligt med lite sol. Jag och barnen gick ut till lekplatsen bredvid och lekte och hade en mysig stund tillsammans. Molle premiärgungade och Joppe sprang upp och ner för rutschkanan.



Efter lunch lyckades både Joppe och Molle somna samtidigt, vilket passade väldigt bra med tanke på att vi fick besök. Maja och Sixten kom hit med fika, så jag kunde för en gångs skull fika i lugn och ro. Efter en stund somnade även Sixten så jag och Maja hade det riktigt bra en stund. Joppe sov igenom hela besöket och Molle vaknade precis innan de gick.

När Jonas kom hem från jobbet gick vi hem till barnens farmor och farfar för att hälsa på. Dit kom även Peter, Annelie och barnens lille kusin Jonathan. Farmor Ulla hade gjort en väldigt smarrig marängtårta som vi fikade med, vilket passade bra eftersom Peter fyllde år.

 Molle och Jonathan ligger och myser i vagnen

Joppe lekte mest hela tiden.
Tänk vad roligt det kan vara att leka med en ölburk som hänger i ett snöre på en gren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar