onsdag 13 juni 2012

Strömavbrott

Eftermiddagen var ganska långsam här hemma eftersom Jonas inte kom hem förrän vid 18. Jag hade tänkt ta ut barnen på en promenad för att fördriva tiden men Joppe sa bestämt "Nej mamma sluta!!!". Han ville hellre leka sin absoluta favoritlek, det vill säga att köra runt med bilar, lastbilar och tåg runt soffbordet. Ärligt talat! Hur roligt kan det vara egentligen!?! Joppe kan ärligt talat leka den leken i flera timmar i sträck och jag försöker ofta locka med något annat, men det är ofta lönlöst. Hur som helst så fick han leka sin lek en stund medan jag och Molle busade på golvet.

Sedan började jag med maten och då fick jag faktiskt med mig Joppe ut i köket. Joppe gillar att hjälpa till så han fick äran att duka medan jag gjorde lasagne. Lagom till att lasagnen var klar och jag tog ut den ur ugnen gick strömmen och det började fullkomligt vräka ner regn. Det var minsann tur att maten hann bli färdig för det tog ett bra tag innan strömmen hoppade igång igen, bra tajming!

När vi hade ätit och Jonas kom hem från jobbet åkte jag och Joppe och handlade. Det var ingen rolig Joppe att handla med idag, så jag ber så mycket om ursäkt till alla er som fick utstå allt tjoande i affären... Det blev i alla fall 4 st fullproppade kassar med mat, kvittot blev långt och mycket pengar försvann på så kort tid. Tack och lov slapp vi avstämning, det hade inte varit roligt att behöva packa upp och packa i allt igen med en missnöjd Joppe.

Hungrig Molle tidigare idag

1 kommentar:

  1. Aldrig kul med strömavbrott! Tur maten han bli klar och att det är ljust ute!

    Har du något bra system för att undvika att bli stressad i onödan, när det är mycket på gång?

    ...förutom almanackan? =)

    SvaraRadera