tisdag 3 juli 2012

Vi är vänner, vi är friends!

Jag och barnen vaknade upp till strålande solsken och klarblå himmel, helt underbart! Vi tog en promenad på förmiddagen och lekte även ute i trädgården. Ju närmre lunchtid det blev desto mer moln täckte den fina klarblåa himlen. Vi som var lite badsugna fick tänka om och istället blev det lek i trädgården.

Efter lunch la jag barnen (precis som vanligt) så de kunde sova en stund. Men varken Joppe eller Molle somnade, så när klockan blev 14:30 gav jag upp och tog på barnen kläder och gick hem till Petra och Charlie. Maja och Sixten var också där, jättekul att vi kunde ses tillsammans. Petra hade bakat smarriga muffins som vi fikade med på balkongen. Lagom till att vi fikat klart började små regndroppar falla ner på oss och vi flyttade in istället. 

Joppe och Molle var överraskande glada och pigga trots utebliven vila. Joppe brukar annars bli väldigt ledsen och bryter ihop för minsta lilla om han inte sovit en stund efter lunch. Vi hade några mysiga timmar hemma hos Petra och Charlie och det är alltid lika kul att träffa dem och Maja och Sixten.

 Charlie och Molle fikar
 Molle och Sixten myser i soffan

3 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att träffa er <3

    SvaraRadera
  2. Goa goa ongar!O underbart med vänner som har barn i typ samma ålder!

    Du?Här sitter jag o väntar på posten varje dag.Inte ett brev.Inte ett paket.
    vart är jeansen du skulle skicka kompis??? ; )
    För dig lägger jag upp precis hur många du vill!
    Alla andras eldar jag gärna däremot upp...
    Sov sött fina!KRAM

    SvaraRadera