torsdag 2 augusti 2012

Fnatt

Det är inte bara vädret som är konstigt, nu har även element fått fnatt. I morse när vi vaknade tyckte jag att det var lite väl varmt hemma hos oss. Jag frågade Jonas om han också tyckte det eller om det bara var jag som var varm. Jonas tyckte också att det var varmt och Joppe sa "Vajmt mamma". Jag gick därför och kände på elementen som visade sig vara glödheta. Vi har bergvärme och har därför ställt in vilken innetemperatur vi vill ha och jag kan lova er att vi inte har valt 28,9 grader. Med andra ord måste bergvärmen tro att det är höst nu eller så vill bergvärmen att vi ska få lite sommarvärme....inomhus!

Inte nog med att elementen har fått fnatt, så även våra kära barn. Molle ska jag väl i och för sig inte klaga på för han sov hela natten men vaknade redan vid 06:15. Men hans storebror hade en riktigt dålig natt. Joppe somnade väl vid 23:00 typ eftersom vi var bortbjudna på kvällen, men vaknade vid 01:00 och var vaken till 05:30!!!!! Somnade om och sov till 08:00. Så idag är inte jag och Jonas fräsha kan jag lova, hujedamej!!!

Som tur är fick vi kärt besök utav Petra och Charlie på förmiddagen. De hjälpte oss att bli lite pigga och glada, vilket vi tackar för. Vi bjöd våra vänner på lunch, riktig husmanskost i form av köttfärslimpa, potatis, gräddsås och kokta morötter.

Petra och Charlie lärde Molle att stå vid grinden och skaka och hoppa

Molle och Charlie är riktiga blöjfisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar